Achter de paskamers, tussen de kledingrekken en in je favoriete Facebookposts: daar vind je ze — de vrouwen van Modezza. Stuk voor stuk anders, maar allemaal met hetzelfde doel: jou een goed gevoel geven. In deze blog stellen we drie collega’s aan je voor: Linda, Jolanda en Helma. Openhartig, met humor, én een beetje zelfspot.
Linda – social queen met een hekel aan broeken uitpakken
Linda is het creatieve brein achter de social media van Modezza én een vaste waarde in de winkel. Ze werkt al 10 jaar bij Modezza — en nog steeds denken mensen weleens dat zij 'da nieuwe meiske' is. Ze houdt van de afwisseling: verkopen, social posts maken, klanten adviseren — en vooral lekker kletsen. Haar favoriete merk? Only Carmakoma: "Gewoon het leukste merk dat we hebben," zegt ze stellig. Haar stylingtip? "Altijd een V-hals! Dat flatteert bijna iedereen."
Linda heeft humor. Ze vertelt openlijk over haar grootste modeblunder: "Ik verfde mijn haar ooit bruin, wilde weer blond — werd groen. Toen een permanent erin... nou, het leek op zuurkool. Hebben ze alles eraf moeten knippen."
Ze hoeft geen dagje te ruilen met een collega, tenzij ze Conny mag zijn: "Dan mag ik lekker commanderen." Maar zodra het over klachten of administratie gaat, haakt ze lachend af.
Wat mensen vaak niet weten? Dat zij de Facebookberichtjes schrijft en de nieuwsbrief maakt. "Ze zien mijn naam wel, maar weten niet dat ik ze ook maak. En ik sta bijna nooit op de foto."
Wat Linda bijzonder vindt aan Modezza? "Mensen worden hier echt gezien. In andere winkels loop je soms rond zonder dat iemand je aanspreekt. Hier is het persoonlijker, je voelt je welkom en opgemerkt."
Haar grootste kracht? Geduld. "Ik blijf meestal rustig, ook als iemand tien keer van gedachten verandert in het pashokje."
En als ze de winkel voor zichzelf had? "Dan zou ik... geen idee. Rare vraag!"
Jolanda – kleurrijk, positief en een kei in klantcontact
Jolanda is 58 en werkt sinds 2,5 jaar bij Modezza. Ze is een vaste waarde op de werkvloer en houdt zich vooral bezig met verkoop en inrichting. Haar favoriete merk? "Via Appia! Vanwege de kleurrijke prints. Daar hoef ik niet lang over na te denken."
Wat haar werk zo leuk maakt? "Als een klant met een gezicht als onweer binnenkomt, en met een smile weer weggaat. Dan weet je: ik heb iets goed gedaan."
Haar stylingadvies in het pashokje is helder: "Niet te strak, maar ook niet te wijd. En gewoon eens een andere maat proberen."
Ze heeft zelf ook wel eens iets aangehad waar ze spijt van kreeg. "Dat panterjurkje van vorig jaar... jullie vonden het leuk, ik heb het één keer gedragen."
En wat klanten niet weten? "Iedereen denkt dat alles gestreken en netjes binnenkomt. Maar wij moeten alles uitpakken, controleren, stickeren en stomen. Dat beseffen mensen niet."
Wat ze liever door iemand anders laat doen? "Broeken afspelden. Vreselijk."
Jolanda is graag behulpzaam, positief en een echte doener. “Ik ga ’s ochtends eerst stomen, en dan hup: aan de slag.” En als ze geen werk in de mode had gehad, dan was het iets in de zorg geworden.
Helma – de alleskunner met een gouden hart
Helma werkt nu anderhalf jaar bij Modezza en is van alle markten thuis. Ze helpt klanten, hangt nieuwe collectie in, stoomt kleding, poetst spiegels en kleedt de paspoppen aan. "Eigenlijk alles wat moet gebeuren," zegt ze zelf nuchter. Ze werd ooit persoonlijk door Conny gevraagd om te solliciteren, en gelukkig deed ze dat ook.
Wat ze het leukst vindt? De afwisseling. "Er is niets waar ik echt een hekel aan heb," zegt ze. Maar achter de schermen gebeurt veel meer dan klanten beseffen. "Alles moet gestoomd worden, ingevoerd, gesorteerd... dat zien ze niet."
Haar favoriete merken zijn Yesta en Via Appia. "Only Carmakoma vind ik mooi, maar dat valt vaak wat kleiner." En haar stylingtip? "Draag vooral iets waar je je goed in voelt. Wij kunnen van alles vinden, maar jij moet stralen."
Wat Helma bijzonder maakt, is haar oprechtheid. Klanten voelen zich snel op hun gemak bij haar. "Soms denken mensen dat ik slanker ben dan zij. En als ik dan zeg: 'Ik heb dit ook,' dan moeten ze lachen. Het helpt als je zelf niet perfect bent." Daarmee laat Helma haar eigen onvolkomenheden zien — haar kwetsbaarheid. En juist dat zorgt voor verbinding.
En als ze een dag de winkel voor zichzelf had? "Verstoppertje spelen misschien? Nee hoor, ik zou kijken hoeveel ik zelf kon verkopen. Gewoon, als uitdaging. Even een poepie laten ruiken."
En dat is Modezza
Ik ben ontzettend trots op dit team. Linda, Jolanda en Helma zijn niet alleen fijne collega’s, maar ook echte powervrouwen die Modezza kleur geven. Hun inzet, humor, eerlijkheid en betrokkenheid maken de winkel tot wat die is: een plek waar je je welkom voelt en gezien wordt.
Ze vullen elkaar perfect aan: Linda zorgt voor flair en zichtbaarheid, Jolanda brengt rust en positiviteit, en Helma houdt het geheel draaiende met haar inzet en oprechte warmte. Het is die mix van persoonlijkheid en professionaliteit die Modezza zo bijzonder maakt.
Drie vrouwen. Drie verhalen. Eén team. Ze zijn stuk voor stuk onmisbaar in de winkel. Ze helpen met aandacht, flair, eerlijk advies en een lach. Dus de volgende keer dat je binnenkomt: zeg hallo, maak een praatje, en geniet van hun stylingtips — ze doen het allemaal met liefde voor jou.
Wees welkom. Zoals altijd.